Μπανανόψωμο (Γίνεται και Vegan!)

Μπανανόψωμο (Γίνεται και Vegan!)

Μια κλασσική και υπέροχη συνταγή για κέικ μπανάνας ή καλύτερα μπανανόψωμο! Το τελικό κέικ έχει την τέλεια υγρασία και γεύση, ενώ είναι απόλυτα υγειινό και θρεπτικό με λιγότερες θερμίδες – το ιδανικό πρωινό για να ξεκινήσεις την ημέρα σου!

Η συνταγή μας δεν περιέχει αυγά και βούτυρο, ενώ με την αντικατάσταση του κοινού γιαουρτιού από γιαούρτι φυτικής προέλευσης, γίνεται η απόλυτη vegan συνταγή!

ΥΛΙΚΑ

  1. Αλεύρι για όλες τις χρήσεις (μπορεί επίσης να είναι αλεύρι χωρίς γλουτένη καθώς και ολικής άλεσης) – 245 γραμμάρια ή 1 ¾ cups
  2. Μαύρη ζάχαρη – 75 γραμμάρια ή 1/3 cup
  3. Baking powder – 2 κουταλάκια του γλυκού
  4. Μαγειρική σόδα – 1 κουταλάκι του γλυκού (μπορεί να παραλειφθεί ωστόσο το αποτέλεσμα θα είναι πιο “υγρό”)
  5. Αλάτι – 1 πρέζα
  6. Ηλιέλαιο ή λάδι καρύδας (επιλογή λαδιού ουδέτερης γεύσης, το λάδι μπορεί να αντικατασταθεί και με βούτυρο ή μαρμελάδα μήλου) – 75 ml ή 1/3 cup
  7. Βανίλια – 1 κουταλάκι του γλυκού
  8. Κοινό γιαούρτι ή φυτικής προέλευσης – 82 γραμμάρια ή 3/8 cup
  9. Γάλα βρώμης (ή άλλο γάλα φυτικής προέλευσης) – 56 ml ή 1/4 cup
  10. Τρίμμα μοσχοκάρυδου
  11. Ώριμες μπανάνες – 3 ή 4 ανάλογα το μέγεθος

 

Επιπλέον προαιρετικά υλικά για ιδανική γεύση:

  • Κανέλα – 1 κουταλάκι του γλυκού
  • Κομματάκια σοκολάτας – 64 γραμμάρια ή 1/2 cup είτε
  • Καρύδια – 64 γραμμάρια ή 1/2 cup είτε
  • Σταφίδες – 64 γραμμάρια ή 1/2 cup

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Προθερμάνετε το φούρνο σας περίπου στους 180 C.

Στο μπολ του μίξερ σας συνδυάστε όλα τα στέρεα υλικά – αλεύρι, baking powder, μαγειρική σόδα, ζάχαρη, βανίλια, αλάτι, μοσχοκάρυδο μαζί με τα προαιρετικά υλικά της επιλογής σας (κανέλα/κομματάκια σοκολάτας/καρύδια/σταφίδες) και ξεκινήστε μια αργή ανάδευση.

Σε ένα δεύτερο μπολ, λιώστε τις μπανάνες και αφήστε το στην άκρη.

Μπανανόψωμο (Γίνεται και Vegan!)

Κατά την ανάδευση, αρχίστε να προσθέτετε στο μίγμα ένα-ένα τα υγρά υλικά – ηλιέλαιο, γιαούρτι, γάλα βρώμης και στο τέλος προσθέστε τις μπανάνες. Ανεβάστε την ένταση στο μέτριο για να ομογενοποιηθούν τα υλικά χωρίς να αναμίξετε περισσότερο. Εάν το μίγμα σας φαίνεται πολύ στέρεο προσθέστε λίγο φυτικό γάλα, ενώ εάν σας φαίνεται πολύ υγρό προσθέστε λίγο αλεύρι.

Αδειάστε το μίγμα σε μια ή δύο ορθογώνιες φόρμες αλουμινίου για κέικ και βάλτε το να ψηθεί για περίπου 1 ώρα. Πριν το βγάλετε από τον φούρνο, τρυπήστε με ένα μαχαίρι ή μια οδοντογλυφίδα το κέντρο του κέικ και εφόσον βγει καθαρό, τότε είναι έτοιμο.

Μπανανόψωμο (Γίνεται και Vegan!)

Σαν τελικό βήμα, ξεφορμάρουμε το κέικ μας και το αφήνουμε να κρυώσει και να δέσει για περίπου 15 λεπτά πάνω σε μια σχάρα πριν το κόψουμε.

Tips διατήρησης: Διατηρείστε το κέικ σας σε μια πιατέλα μέχρι 3 ημέρες εκτός ψυγείου (ιδιαίτερη προσοχή κατά τους καλοκαιρινούς μήνες) και μετά στο ψυγείο σας για περίπου 1 εβδομάδα.

Καλή όρεξη!

Related Post